Samochodowa hamownia podwoziowa

Samochodowa hamownia podwoziowa - co musisz o niej wiedzieć?

Hamownia to zazwyczaj duże obrotowe koło z metalową płytą przymocowaną do jego obwodu. Płyta ma dwie lub więcej szczelin, które nazywane są „szczelinami”. Silnik samochodu jest połączony z kołem hamowni za pomocą paska napędowego, a koło obraca się z dużą prędkością. Moc generowana przez silnik napędza koło, które z kolei napędza inne urządzenia, takie jak prędkościomierze i obrotomierze w samochodach.

Jak działają samochodowe hamownie podwoziowe?

Samochodowa hamownia podwoziowa to urządzenie, które może testować moc silnika pojazdu. Jest zwykle używane do pomiaru mocy i momentu obrotowego.

Hamownie samochodowe wykorzystują obrotowe koło zamachowe do generowania momentu obrotowego. Koło zamachowe ma przymocowany do niego szybki silnik i obraca się z dużą prędkością (zwykle przekraczającą 5000 obr./min). Gdy samochód wjeżdża na hamownię, koło zamachowe samoczynnie się obraca, wytwarzając moment obrotowy. Gdy tylko samochód się zatrzyma, moment obrotowy jest przenoszony na ogniwo obciążnikowe, które mierzy siłę potrzebną do zatrzymania obrotu koła.

Zalety samochodowych hamowni podwoziowych

Testowanie hamowni to proces pomiaru mocy silnika pojazdu za pomocą dynamometru. Proces polega na podłączeniu silnika do hamowni i pomiarze jego mocy w koniach mechanicznych (lub kW). Firmy samochodowe również stosują tę metodę, aby sprawdzić, czy wytwarzają wystarczającą moc lub czy muszą wprowadzić jakiekolwiek zmiany w swoim projekcie.

Zalety korzystania z hamowni to:

  • Wiedza o tym, ile mocy wytwarza twój silnik, zanim zaczniesz go budować
  • Testowanie różnych konfiguracji i komponentów
  • Testowanie ustawień układu napędowego
  • Wiedza o tym, jakie modyfikacje możesz wprowadzić, aby uzyskać lepszą wydajność