Modyfikacja programu +30KM / +30Nm

Silnik K20A dla znawców stał się prawdziwym wzorem wysokich osiągów i dużych możliwości modyfikacji. Jest to najbardziej podatna na modyfikacje jednostka jaką kiedykolwiek Honda wyprodukowała. Pod wieloma względami przewyższa silnik F20C z modelu S2000. Występuje w wersji JDM K20A, 220KM oraz wersji EDM K20A2, 200KM. Różnica 20KM wynika przede wszystkim z innych wałków rozrządu, wyższej kompresji, lepszego układu wydechowego i lepszego kolektora ssącego. Główną zaletą jest niezwykła elastyczność tych silników dzięki zastosowaniu systemu VTC (prócz legendarnego VTEC-a).

W stosunku do serii silników B, jaką znamy np. z Hondy Integry TYPE R, seria K zawiera dużo ulepszeń. Głowica ma znacznie lepszy przepływ, kanały są większe i lepiej wyprofilowane. Pojemność 2L otrzymano z tłoka o średnicy 87mm i wału o skoku także 87mm. Każdy element w tym silniku można poddać modyfikacji. Podstawową przeróbką, która w żaden sposób nie wpływa na utratę komfortu jest modyfikacja elektroniki. Zeby w pełni wykorzystać możliwości tego silnika nie wystarczy prosty piggyback. Potrzebujemy urządzenia które kontroluje paliwo, zapłon, punkt załączenia VTEC-a, odcięcie zapłonu i płynną regulację faz rozrządu VTC. W Hondach zawsze występował problem ze złamaniem seryjnego ECU i poddaniu go modyfikacjom. Urządzenie które spełnia te funkje i jest stosunkowo tanie to produkt amerykańskiej firmy Hondata specjalizującej się w modyfikacjach elektroniki do Hond.

Moduł Kpro daje wprost niewiarygodne możliwośći kontroli wszystkich funkcji silnika. Jest to w pełni programowalne ECU które można użyć w seryjnym samochodzie, rajdowym lub wyścigowym, niezależnie od modyfikacji i zmian. Dostępne są dwie wersje do Hondy Civic Type R – K100 i Kpro.

Kpro jest w pełni programowalnym systemem poprzez złącze USB. Modyfikacji może dokonywać użytkownik w dowolnej chwili za pomocą laptopa.

Tańsza wersja K100 zapewnia wgranie jednego programu ustawionego i zoptymalizowanego na hamowni. K100 ma możliwość zmian parametrów, ale może dokonać tego tylko dealer. W kpro użytkownik robi to sam. Główną zaletą systemu jest łatwa obsługa i co najważniejsze dla wielu osób – techniczne wsparcie od strony dealera. Przy zakupie każdy samochód jest strojony na hamowni. Jedynie unikatowy program zapewni nam najlepsze wyniki.

W artykule przedstawimy rezultaty jakie osiągnęliśmy przy modyfikacji komputera w seryjnym samochodzie. Dla wielu użytkowników seryjnych Civiców Type-R może to być kusząca propozycja. Moc maksymalna wyższa o ok. 13KM, znacznie lepsza elastyczność (przy 5700obr/min) wzrost o ponad 30KM. Przy 3000 obr/min. 10KM więcej i ponad 20Nm. Wszystko to przekłada się na lepsze czasy przyspieszeń 0-100km/h, 80-120km/h, 80-160km/h. Mimo tej modyfikacji wciąż mamy ten sam komfort jazdy.

Dla wielu użytkowników jest to bardzo ważne, aby unikać buczących wydechów itp. Firma zapewnia rozwój w przyszłości. Po podstawowej modyfikacji nie zamykamy sobie drogi przed następnymi (co zdarza się przy gotowych chipach) . Gdy zmodyfikujemy nasz system dolotowy, wydechowy, wałki rozrządu, wtedy ponownie spotykamy się na hamowni i dostosowujemy program do nowych modyfikacji.

Ze względu na normy spalin, hałasu itp. seryjny silnik K20A2 jest dość mocno stłumiony. Oznacza to, że modyfikacja układu dolotowego i wydechowego daje bardzo duże przyrosty, oczywiście jak na silnik wolnossący. Wpierw skupimy się tylko i wyłącznie na seryjnym egzemplarzu . W następnych artykułach będziemy opisywać kolejne modyfikacje, które zaczną ukazywać niesamowite możliwośći silnika K20A.

  • Trackbacki wy??czone
  • Komentarze (0)
  1. Na razie brak komentarzy.